΄E τάξη 9ου Δημ. Σχολείου Λιβαδειάς

Ένας χώρος διασκέδασης, μάθησης και σκανδαλιάς! Εδώ θα έχουμε την ευκαιρία μικροί και μεγάλοι να δούμε την μάθηση με άλλο μάτι, πιο ευχάριστη και περισσότερο δημιουργική.

''Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο της γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει''

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

Ανακύκλωση υλικών: Τίποτα δεν πάει χαμένο…

Ευαισθητοποιημένοι από το κρίσιμο ζήτημα που μας αφορά όλους, το σχολείο μας ,με κύριους εκφραστές τους μαθητές μας , συμμετέχει σε πρόγραμμα ανακύκλωσης. Αποφασίσαμε λοιπόν να πληροφορηθούμε για την ανακύκλωση των υλικών και με τη σειρά μας να συμμετάσχουμε στη ζωτική για το μέλλον του πλανήτη μας διαδικασία της ανακύκλωσης.

Στην Ελλάδα, κάθε χρόνο πετάγονται στα σκουπίδια τουλάχιστον 300.000 τόνοι χαρτιού. Για την παραγωγή τους χρειάστηκαν:
· 12 εκατομμύρια στρέμματα δάσους
· 100 εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερό (όση είναι η κατανάλωση της Αττικής για 100 μέρες)
· 1,5 - 2 δισεκατομμύρια κιλοβατώρες (όση είναι η ενέργεια που καταναλώνεται σε 4 μήνες από 1 εκατομμύριο σπίτια).Κι όμως: 1 τόνος χαρτί που ανακυκλώνεται σώζει τη ζωή 17 δέντρων!

Ακολουθεί μια φανταστική ιστορία για την πραγματική αξία της ανακύκλωσης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.




H κλιματική αλλαγή συμβαίνει με ανησυχητικό ρυθμό


"Η αλήθεια επιβεβαιώθηκε" η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική, συμβαίνει με ανησυχητικό ρυθμό και προκαλείται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες, κυρίως την καύση. Η αύξηση των επιπέδων του CO2 οδηγούν στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Αδιάψευστος μάρτυρας των παραπάνω είναι τα αποτελέσματα των ενεργειών μας στους παγετώνες του πλανήτη. Ο φωτογράφος James Balog, μαζί με την πολυμελή ομάδα του τοποθέτησαν 36 κάμερες σε 16 διαφορετικές τοποθεσίες σε Αλάσκα, Βραχώδη Όρη, Βολιβία, Καναδά, Γαλλία, Γροιλανδία, Ισλανδία, Νεπάλ και Ελβετία.
 Από το 2007 μέχρι και το 2012, αν και το project συνεχίζεται και σήμερα, κάθε κάμερα τραβούσε μια φωτογραφία κάθε μισή ώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Στο  βίντεο μπορείτε να παρακολουθήσετε την κατάρρευση ενός από τους μεγαλύτερους παγετώνες του πλανήτη μας.

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013

Η θερμότητα


    Ο πρωτόγονος άνθρωπος πίστευε ότι ο ήλιος και η φωτιά που άναβε τυχαία από τους κεραυνούς ήταν η μοναδική πηγή θερμότητας. Παρατηρούσε τις κλιματικές μεταβολές στην ατμόσφαιρα και προσπαθούσε να προφυλαχτεί από το κρύο και τη ζέστη. Σταθμός του πολιτισμού του ανθρώπου ήταν όταν έμαθε να ανάβει φωτιά κτυπώντας δυο πέτρες ή τρίβοντας δυο ξύλα μεταξύ τους


Τριβή

    Πιθανότατα πριν από 500.000 χρόνια ο άνθρωπος έμαθε να χειρίζεται τη φωτιά, ενώ τη λίθινη εποχή, περίπου 30.000 χρόνια πριν, ζωγραφιές σε σπήλαια αποδεικνύουν ότι ο άνθρωπος χρησιμοποιούσε τη φωτιά για μαγείρεμα αλλά και να θερμαίνει ή να φωτίζει τις σπηλιές όπου και κατοικούσε.
   
    Οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν τη φωτιά ως ένα από τα τέσσερα βασικά στοιχεία μαζί με τη γη, το νερό και τον αέρα. Πίστευαν ότι κάθε σώμα αποτελείται από συνδυασμούς αυτών των τεσσάρων στοιχείων.



   Ο     άνθρωπος  γρήγορα  κατάλαβε ότι  τα  σκουρόχρωμα   αντικείμενα   απορροφούν  περισσότερη θερμότητα από τα ανοιχτόχρωμα και έδωσε στα ρούχα, τα αυτοκίνητα  και  τα  αντικείμενα  το  χρώμα που  θα   τους  εξασφάλιζε  την  κατάλληλη  θερμοκρασία.
 Παρατήρησε  ότι  τα  σκεύη  από  μέταλλο ζεσταίνονται  πολύ  στη  φωτιά  και  έτσι  τους  πρόσθεσε  χερούλια,  στην  αρχή  από ξύλο  και  πολύ αργότερα από πλαστικό, για να μπορεί να τα πιάνει. Πρόσεξε τα πουλιά να αιωρούνται, να   στον αέρα χωρίς να κινούν τις φτερούγες τους και αναρωτήθηκε γιατί.



    Όταν ανακάλυψε ότι τα πουλιά εκμεταλλεύονται την ανοδική κίνηση των θερμών ρευμάτων αέρα, κατασκεύασε αερόστατα και μετά ανεμόπτερα για να πετά με τα... δικά του φτερά. Εκμεταλλεύτηκε τη μετάδοση της θερμότητας με ρεύματα για να κατασκευάσει συστήματα κεντρικής θέρμανσης και ξεπέρασε τις δυσκολίες του χειμώνα.